Přihlášení
Jméno, příjmení a titul přihlašovatele: | Ing. Martin Mikula c.č. 1001834 |
Obor (specializace): | Mosty a inženýrské konstrukce, Statika a dynamika staveb |
Spoluautoři: | Ing. Tomáš Dvořák, Ing. Pavel Kaláb, Ph.D. |
Název firmy přihlašovatele: | Stráský, Hustý a partneři s.r.o. |
Přihlášeno na oblastní kanceláři: | OK Brno |
Na silnici I/11 spojující Ostravu s Opavou byly postaveny dva velké ocelobetonové mosty u kterých jsou oba směry komunikace převáděny po jediné mostní konstrukci tvořené páteřním komorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami podepíranými trubkovými vzpěrami. Viadukty s rozpětími až 66 m a šířek 25,50 m jsou tvořeny ocelovým korytem a spřaženou betonovou deskou. Spřažená deska byla vytvářena postupně; nejdříve byly osazeny bednící prvky tvořené prefabrikovanými deskovými prvky, následně se vybetonovala monolitická deska. Funkce prefabrikovaných prvků při montáži a za provozu byla ověřena zatěžovacími zkouškami. Ocelová konstrukce obou viaduktů byla postupně montována za opěrami a následně byla vysunuta do projektované polohy.