Přihlášení
Jméno, příjmení a titul přihlašovatele: | Ing. Sýkora Jan, č.č. 0200628 |
Obor (specializace): | Mosty a inženýrské konstrukce, dopravní stavby |
Spoluautoři: | Ing. Michal Hacaperka, Martin Hodek |
Název firmy přihlašovatele: | firma přihlašovatele z doby zpracování dokumentace již nevykazuje činnost - prohlášen konkurs |
Přihlášeno na oblastní kanceláři: | OK Plzeň |
Anotace:
Rekonstrukce mostu o dvou polích 31,95+6,570 m ( uveden do provozu 1988). Původní most ze 13 šikmých dílců každý se třemi nosníky a ortotropní mostovkou které jsou spojeny do jediné desky se šikmosti 53, 818° byl upraven pro nové kolejové řešení. Přínosem je změna podepření mostu - pevné uložení je u kratšího pole a snižuje dilatační pohyb V stojek, kde byla upravena geometrie - změněno stativo a použita kalotová ložiska. S tím souvisí úprava pilířové stěny vedle silnice 1/20, ložiska jsou nad její úrovní a udržovatelná, na rozdíl od předchozího stavu. Zásadní úpravou bylo prosazení záměru k oddělení a vyjmutí tří krajních dílů mostu, které nejsou dále dopravně využitelné pro žel. provoz. Došlo ke zkrácení délky podjezdu, ke zlepšení provozování trakce trolejbusů, zlepšení odvětrání podjezdu a světelných podmínek (proběhlo v roce 2017). Ocelová mostovka je opatřena moderni nástřikovou izolaci a je překryta antivibrační rohoží. Nové prvky jsou: plastový zámkovaný kryt odvodňovací spáry mezi díly mostní konstrukce včetně výměny odvodnění, lamelové dilatační závěry a nová hrncová ložiska na opěrách. Ocelová konstrukce byla otryskána a zřízena nová protikorozní ochrana . Povrch žlb. konstrukcí opěr i pilířové stěny byl sanován po odbourání nebo otryskání povrchu. Na opěře vpravo (při příjezdu po silnici do Plzně) byla doplněna i výztuž.