Je zázrak, že vyšehradský most ještě slouží, ale doba Franze Josefa je pryč
Hospodářské noviny str. 8 a 9
…Předseda ČKAIT Robert Špalek uvedl, že o budoucnosti mostu rozhodli „kunsthistorici a influenceři“. I podle vás z konstrukčního hlediska tedy nemá smysl most zachraňovat?
Ing. Ryjáček: „Problém zde bohužel je, že zájem památkové péče, který je samozřejmě významný a legitimní a podpořený zákonem, se v tomto území střetává se zájmem dopravním. A já jsem toho názoru, že tyto zájmy by měly být vůči sobě víceméně vyvážené. Roli by podle mě měla hrát i morální životnost konstrukce. Most může být funkční, ale pokud nepostačuje většině na něj kladených požadavků, ať už je to doprava železniční, silniční, MHD, cyklistická, pěší, ale ani lodní dopravě a dalším, tak podle mě tuto morální životnost ztrácí a měl by být nahrazen či přesunut, stejně jako v řadě jiných případů“…