Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Přihlášení

Bezpečnostní inspekce míst dopravních nehod se smrtelnými následky

Bezpečnostní inspekce míst dopravních nehod se smrtelnými následky

Druh akce
seminář
Trvání
4 hod.
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
odborná veřejnost
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
Ing. D. Hejduková
Přednášející (pracoviště)
pplk.JUDr. Burdová, kpt.Ing. Krpata, kpt.Ing. Fiala, Jiří Tesař
Hlavní odborné téma – program akce
Krátký program:
9:00 hod. – 9:05 hod. - pplk. JUDr. Sabina BURDOVÁ – přivítání účastníků semináře
9:05 hod. – 09:50 hod. - pplk. JUDr. Sabina BURDOVÁ - Bezpečnostní inspekce míst smrtelných dopravních nehod z pohledu Policie České republiky
09:50 hod. – 10:00 hod. - 10 min. přestávka
10:00 hod. – 11:00 hod. - kpt. Ing. Tomáš KRPATA – Bezpečnostní inspekce míst smrtelných dopravních nehod v Pardubickém kraji v praxi
11:00 hod. – 11:10 hod. - 10 min. přestávka
11:10 hod. – 11:45 hod. kpt. Ing. Pavel FIALA - Deficity v dopravním prostoru usnadňující vznik dopravních nehod
11:45 hod. – 12:00 hod. - 15 min. přestávka
12:00 hod. – 13:00 hod. - Jiří TESAŘ – Jasové analýzy v praxi u dopravních nehod se závažnými následky za soumraku nebo v noci
13:00 hod. - ZÁVĚR


Přednášející:
pplk. JUDr. Sabina BURDOVÁ, kpt. Ing. Pavel FIALA – ředitelství služby dopravní policie
Policejního prezidia ČR
kpt. Ing. Tomáš KRPATA – odbor služby dopravní policie Krajského ředitelství policie
Pardubického kraje
Jiří TESAŘ - ČSO
Typ
B
Souhlas se zpoplatněním
ANO

Zákon o pozemních komunikacích rozumí obecně bezpečnostní inspekcí posouzení dopadů stavebních, technických a provozních vlastností komunikace na bezpečnost silničního provozu při jejím užívání a vyhodnocení rizik, která plynou z vlastností komunikace pro účastníky silničního provozu a vztahuje ji pouze na pozemní komunikace zařazené do transevropské silniční sítě, tzv. sítě TEN-T. Bezpečnostní inspekce se provádí jednou za 5 let a zajišťuje ji vlastník nebo správce takové pozemní komunikace. Minimální rozsah bezpečnostní inspekce je určen prováděcí vyhláškou k zákonu o pozemních komunikacích. Tento institut byl do zákona včleněn novelou v roce 2011.
Dopravně inženýrské úseky dopravních inspektorátů Policie České republiky však provádí „bezpečnostní inspekce míst dopravních nehod se smrtelnými následky“ již od roku 2009, tj. od doby, kdy zákon o pozemních komunikacích s tímto institutem ještě nepočítal. Policie České republiky k tomuto opatření přistoupila ve snaze snížit riziko vzniku další dopravní nehody se závažnými následky na předmětném místě, kde ke smrtelné dopravní nehodě došlo. Ačkoliv pojem i rozsah bezpečnostní inspekce jsou v podstatě totožné, bezpečnostní inspekce prováděná Policií ČR se neprovádí za podmínek stanovených zákonem o pozemních komunikacích. To znamená, že ji nemusí provádět auditor bezpečnosti pozemních komunikací a provádí jí dopravní inženýr Policie České republiky sám a to na všech pozemních komunikacích bez ohledu na tu skutečnost, zda je či není komunikace zařazena v síti TEN-T. Taková bezpečnostní inspekce se pak řídí pouze metodickým usměrněním v rámci Policie České republiky.
V rámci semináře budou popsány postupy při provádění bezpečnostních inspekcí Policií České republiky. Zmíněny budou závěry a doporučení z těchto bezpečnostních inspekcí