Novela zákona č 416/2009 Sb. o urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Novela zákona č. 254/2001 Sb. - vodní zákon II. pololetí 2019
Klíčové slovo
Průměrná délka přípravy silničních liniových staveb v ČR je cca 13 roků, jsou známy ovšem případy, kdy tento proces trvá i několik desetiletí. Nejznámějším případem v tomto směru je dálnice D11 z Prahy na polské hranice v délce 154 km. Dálnice se začala stavět v roce 1978 a po čtyřiceti letech je hotových 91 km. Např. jenom kauza statkářky Havránkové se táhla 11 roků a skončila až v roce 2014.
V roce 2018 vstoupily v účinnost předpisy, které si kladou za cíl urychlit procesy přípravy a časové úseky zkrátit.
Od 1.1.2018 je účinná komplexní novela zákona č. 183/2006 Sb. (SZ), která vyšla ve Sbírce zákonů pod č. 225/2017 Sb. a od 31.8.2018 je účinná novela zákona č. 416/2009 Sb., která vyšla ve Sbírce zákonů pod č. 169/2018 Sb. V současné době se intenzivně pracuje na zcela novém stavebním zákoně i na další novele zákona č. 416/2009 Sb.
V roce 2018 jsme v rámci CŽV ČKAIT uspořádali 2 semináře se zaměřením na stavby vodního hospodářství a krajinného inženýrství:
- Studny. Vodovodní a kanalizační přípojky. (jaro)
- Vodovody a kanalizace. ČOV. (podzim)
V rámci těchto seminářů se probíraly relevantní části zákona č. 254/2001 Sb. - vodní zákon. Od 1.1.2019 je účinná novela vodního zákona, která vyšla ve Sbírce zákonů pod č. 113/2018 Sb.
Cílem semináře je provést seznámení odborné veřejnosti s novelami uvedených zákonů.