Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Přihlášení

NOVÉ OBLASTI PRO POUŽITÍ GEOSYNTETIK V KONSTRUKCÍCH VOZOVEK

NOVÉ OBLASTI PRO POUŽITÍ GEOSYNTETIK V KONSTRUKCÍCH VOZOVEK

Druh akce
Seminář
Trvání
4 hodiny
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
projektanti a geotechnici, stavbyvedoucí a přípraváři, dozor, investor
Doprovodné výukové materiály (sborník, CD…)
USB flash s obsahem přednášek
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
Ing. Jiří Grošek, Ph.D. - Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Přednášející (pracoviště)
Ing. Jiří Grošek, Ph.D., Ing. Zdeněk Nevosád, CSc. , Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. ;
Tadeáš Zýka, DiS., JUTA a.s. ;
Ing. Martin Mareček, SAINT-GOBAIN ADFORS CZ s.r.o.
Hlavní odborné téma – program akce
1. blok - Ochrana CB vozovek a jiných dopravních staveb před účinky agresivních látek;
2. blok - Geotextilie v konstrukci pozemních komunikací;
3. blok - Výztužné prvky pro sanaci netuhých a polotuhých konstrukcí
Typ
A
Zpětná vazba – hodnocení účastníky (ano / ne)
Zpětná vazba – hodnocení účastníky
Souhlas se zpoplatněním
ANO

Současné betony u betonových ploch letišť, dálnic a dalších komunikací se potýkají se zrychleným materiálovým rozpadem, který v extrémech až fatálně snižuje jejich původně projektovanou životnost. Děje se tak nezávisle na tom jak, či zda vůbec plochy jsou nebo nejsou užívané/pojížděné. Příčinou jsou obecně rozpínavé rekce v betonech, z nichž nejrizikovější jsou společně alkalické a síranové rozpínání. Diagnostika betonů zjistila, že některé nalezené alkálie, konkrétně draslík, nejsou obsaženy ve složkách betonové směsi. Do struktury betonů se tudíž dostává až po betonáží, tj. dodatečně. Takto zasaženo, s různě rychlým materiálovým rozpadem betonové struktury, je asi 50 % ploch letišť a dálnic v ČR.
Naše vlastní nenormové zkoušky prokázaly, že beton ochotně přijímá agresivní látky i z podloží, a to jak s pronikající kontaminovanou vodou, tak o něco pomaleji i jen v důsledku tenze vodních par z kontaminovaného podloží. Současné návrhové modely konstrukcí vozovek s tímto vlivem neuvažují a je potřeba navrhnout účinná opatření.