Seminář - Podkladní vrstvy vozovek
Podkladní vrstvy vozovek
Podkladní vrstvy mají ve vozovce svoji specifickou úlohu. Z toho vyplývají materiálové a další technologické požadavky. Nejrozšířenějším typem podkladních vrstev jsou nestmelené vrstvy, svoji úlohu mají i podkladní vrstvy stmelené. Při budování podkladních vrstev existuje mnoho problémů, na které je potřeba upozornit.
Zemní práce se zaměřením na podloží vozovek - základem kvalitní vozovky je její kvalitní podloží. Na kvalitu podloží mají zásadní vliv určité vlastnosti zemin, potřebná je i znalost klasifikace zemin. Důležité jsou postupy pro posuzování zemin z hlediska vhodnosti do podloží vozovky a problematika provádění úpravy zemin. Přitom existuje mnoho problémů, na které je též potřeba upozornit. Navrhování vozovek - pochopení principu navrhování vozovek je základem pro práci každého projektanta. Důležitá je též znalost správného zpracování základních vstupních údajů pro návrh vozovky (dopravní zatížení, únosnost podloží, klimatické podmínky, zohlednění dopravního významu komunikace). Způsob návrhu vozovky včetně práce s katalogem vozovek podle TP 170 - Dodatek (2010) je proto potřeba náležitě vysvětlit. Poruchy vozovek, jejich příčiny a způsoby opravy - každá vozovka je během doby své životnosti namáhána a časem se začne z různých příčin porušovat. Některé poruchy vznikají v určité fázi životnosti vozovky zcela zákonitě, některé vznikají jen v případě nekvalitního provedení nebo nepřiměřeného namáhání. Abychom se při vzniku poruch uměli správně orientovat, je znalost druhů poruch, příčin jejich vzniku a následného vývoje velmi důležitá. Pro technicky správný a ekonomicky efektivní způsob opravy vozovky je nezbytný diagnostický průzkum.
Místo konání: Dům techniky Ostrava - malý sál, Mariánské náměstí 5, Ostrava
Datum konání: 18. dubna 2016 od 13,00 hod.
Odborný garant: Ing. Jan Zajíček, AI v oboru dopravní stavby, člen technické normalizační komise pro navrhování vozovek, zpracovatel některých norem.
V rámci semináře bude podáno drobné občerstvení.