Výhybky se zpružněným upevněním
Pořadatel
Klíčové slovo
2. Sledování zkušebního úseku s výhybkami se zpružněným upevněním (metodika sledování, sledované parametry, realizace sledování a získané poznatky).
DT – Výhybkárna a strojírna, a. s. řeší od roku 2011 projekt za podpory Technologické agentury ČR, který se zabývá vývojem výhybek se zpružněnými uzly upevnění. Na řešení projektu se dále podílí také Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební VUT v Brně a Katedra železničních staveb Fakulty stavební ČVUT v Praze. V rámci stavby „Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí“ byly do ŽST Ústí nad Orlicí v srpnu 2014 vloženy dvě výhybky se zpružněnými uzly upevnění. Na prvních dvou vyrobených zpružněných výhybkách probíhá nyní testování v provozních podmínkách u správce dopravní infrastruktury v ČR (SŽDC). Součástí provozního ověřování je monitoring výhybek z hlediska opotřebení pojížděných ploch výměnové části a srdcovky, rozpadu geometrických parametrů koleje, hluku od projíždějících vozidel, napětí v pražcovém podloží a v neposlední řadě také z pohledu dynamické odezvy projíždějícího železničního vozidla.