Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Přihlášení

Výhybky se zpružněným upevněním

Výhybky se zpružněným upevněním

Druh akce
seminář
Trvání
6 hodin
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
autorizování inženýři a technici v oboru železničních a dopravních staveb, projektanti, přípraváři, stavbyvedoucí
Doprovodné výukové materiály (sborník, CD…)
sylabus
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
doc. ing. Hana Krejčiříková, CSc.
Přednášející (pracoviště)
Ing. Lukáš Raif, DT Prostějov; Ing. Bohuslav Půda DT Prostějov; Doc. ing. Hana Krejčiříková, ČVUT FAST
Hlavní odborné téma – program akce
1. Vývoj systému uzlu upevnění výhybky (zasání a rozsah projektu, postup řešení, dosažené výsledky, vložení zkušebních výhybek)
2. Sledování zkušebního úseku s výhybkami se zpružněným upevněním (metodika sledování, sledované parametry, realizace sledování a získané poznatky).
Typ
A
Zpětná vazba – hodnocení účastníky (ano / ne)
Zpětná vazba – hodnocení účastníky
Souhlas se zpoplatněním
ANO

DT – Výhybkárna a strojírna, a. s. řeší od roku 2011 projekt za podpory Technologické agentury ČR, který se zabývá vývojem výhybek se zpružněnými uzly upevnění. Na řešení projektu se dále podílí také Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební VUT v Brně a Katedra železničních staveb Fakulty stavební ČVUT v Praze. V rámci stavby „Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí“ byly do ŽST Ústí nad Orlicí v srpnu 2014 vloženy dvě výhybky se zpružněnými uzly upevnění. Na prvních dvou vyrobených zpružněných výhybkách probíhá nyní testování v provozních podmínkách u správce dopravní infrastruktury v ČR (SŽDC). Součástí provozního ověřování je monitoring výhybek z hlediska opotřebení pojížděných ploch výměnové části a srdcovky, rozpadu geometrických parametrů koleje, hluku od projíždějících vozidel, napětí v pražcovém podloží a v neposlední řadě také z pohledu dynamické odezvy projíždějícího železničního vozidla.