Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Přihlášení

Bezpečnost silničního provozu

Bezpečnost silničního provozu

Druh akce
seminář
Trvání
4 hodiny
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
odborná veřejnost
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
Ing. Hejduková Dominika
Přednášející (pracoviště)
JUDr. Burdová, Ing. Skála, Ing. Fiala, J. Tesař, Ing. Radimský, PhD.
Hlavní odborné téma – program akce
9:00 hod. – 9:05 hod. - pplk. JUDr. Sabina BURDOVÁ – přivítání účastníků semináře
9:05 hod. – 09:50 hod. - Ing. Jiří SKÁLA – Veřejné osvětlení – proces kolaudačního řízení
09:50 hod. – 10:00 hod. - 10 min. přestávka
10:00 hod. – 10:30 hod. - kpt. Ing. Pavel FIALA - Bezbariérové užívání dopravních staveb
10:30 hod. – 11:15 hod. - Jiří TESAŘ - Analýza viditelnosti účastníků silničního provozu za účelem zvýšení jejich bezpečnosti za soumraku a v noci
11:15 hod. – 11:30 hod. - 15 min. přestávka
11:30 hod. – 12:15 hod. - Ing. Michal RADIMSKÝ, Ph.D. – Novela ČSN 73 6101
12:15 hod. – 13:00 hod. - pplk. JUDr. Sabina BURDOVÁ – Dopravní značení účelně a opodstatněně umístěné
13:00 hod. - ZÁVĚR

Typ
B
Souhlas se zpoplatněním
ANO

Česká republika (ČR) se v posledních letech v rámci Evropské unie (EU) umisťuje
na posledních příčkách stupnice úrovně bezpečnosti silničního provozu. V porovnání s ostatními členy EU klesají v ČR počty nejzávažnějších následků dopravních nehod pomalejším tempem. Cíle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu nejsou dlouhodobě naplňovány. Ačkoliv se na vzniku dopravní nehody neodráží pouze stav pozemní komunikace, ale především chování řidiče a technický stav vozidla, mají naše pozemní komunikace stále deficit v otázce bezpečného dopravního prostoru.
V rámci semináře bude zmíněno několik faktorů ovlivňujících bezpečný dopravní prostor. Prvním z nich bude problematika kvalitně osvětleného dopravního prostoru – např. otázka průběhu kolaudačního řízení při výstavbě veřejného osvětlení; také úpravy zabezpečující bezbariérové užívání dopravních staveb. Dále pak, dílčí výsledky výzkumného projektu „Analýza viditelnosti účastníků silničního provozu za účelem zvýšení jejich bezpečnosti
za soumraku a v noci". Zmíněna bude novelizace normy ČSN 73 6101. Na závěr bude také zmíněna potřeba účelně a opodstatněně umisťovaného dopravního značení na pozemních komunikacích.