Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Přihlášení

Problematika informačních a zobrazovacích zařízení

Problematika informačních a zobrazovacích zařízení

Druh akce
Seminář
Trvání
6 hodin
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
Pracovníci firem a organizací pracujících v prostředí železniční dopravy a souvisejících oborech.
Doprovodné výukové materiály (sborník, CD…)
Doprovodné výukové materiály: prezentace v elektronické podobě na webu
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
Ing. Marek Tyr – člen výboru OS SZT při ČVTSS.
Přednášející (pracoviště)
Ing. Michal Drápalík, Retia a.s.
Ing. Petr Vítek, Kontron
Jozef Pethö - Inoma Comp
Ing. Dušan Nagy - Inoma Comp
Ing. Richard Kolář, SŽ - GŘ O14
Ing. Ondřej Kovář - Starmon
Ing. Vladimír Kampík - AŽD
Hlavní odborné téma – program akce
1. Rozvoj provozní aplikace Kontrolně Analytické Centrum - Ing. Michal Drápalík, Retia a.s.
2. Bezpečný rádiový systém GSM-R s georedundancí - Ing. Petr Vítek, Kontron
3. Komunikační systémy a produkty INOMA COMP s implementovanou síťovou technologií IP - Jozef Pethö a Ing. Dušan Nagy, Inoma Comp
4. Požadavky na zobrazovací systémy SŽ - Ing. Richard Kolář, SŽ, GŘ O14
5. Velkoplošné zobrazovací tabule společnosti Starmon - Ing. Ondřej Kovář, Starmon
6. Informace o stavu PZS pro řidiče prostřednictvím systému C-Roads ITX10 - Ing. Vladimír Kampík


Typ
A
Zpětná vazba – hodnocení účastníky (ano / ne)
Zpětná vazba – hodnocení účastníky
Souhlas se zpoplatněním
ANO

1) Kontrolně Analytické Centrum (KAC) bylo v roce 2021 rozšířeno o nové moduly napomáhající nové skupině uživatelů. Registr kamerových systémů podporuje plně elektronické a auditované předávání zajištěných kamerových záznamů dotčeným osobám. Modul bonifikace tichých vozů napomáhá ve své pilotní podobě detekci nadměrné hlukové zátěže v daném místě měření pokročilými metodami snímání hlukového pozadí. Pro zjednodušení práce servisní organizace byla zavedena do systému podpora snadné výměny záznamových jednotek včetně centrálního uložení jejich konfigurací.

2) Drážní digitální standard rádiové komunikace – systém GSM-R je dnes již prakticky neodmyslitelnou součástí každé významnější železniční tratě v ČR. V souvislosti se zaváděním systému ETCS úrovně je důležité zvýšit jeho zabezpečení. Jedním z těchto směrů je i zavedení redundantních systémů. A to nejen z pohledu centrálních částí a přenosové cesty, jak to známe z dnešního návrhu, ale také z pohledu rádiové části. To je především doplnění překryvné sítě fungující synchronizovaně se stávající sítí. Zjednodušeně řečeno – v případu jakéhokoliv výpadku jedné základnové stanice, nahrazení jejího provozu alternativní základnovou radiostanicí. Ačkoliv je systém ETCS stejné generace jako systém GSM-R, u rádiového systému probíhá rychlejší technologický pokrok a připravuje se jeho technologické zlepšení, které se označuje zkratkou FRMCS. I přesto, že tento nový systém musí být schopný komunikovat s generačně starším systémem ETCS, je nutné s ním do budoucna počítat i v rámci návrhu georedundantních sítí.

3) GSM-R terminál podle SIP a SIP-R, IP spojovací systém DELTA, Spojovací systém DTS - IP zapojovač, Spojovací systém ALFA, IP rozhlasový systém, Zálohované zdroje BZR-24-U a DTS-ZZ-24. Popis technického riešení a vlastností, doplňkové služby a dálková správa, reference a možnosti využití, benefity pro obsluhující zaměstnance a pro správce zařízení.

4) Správa železnic, státní organizace provozuje informační systémy v železničních stanicích a na železničních zastávkách. Z důvodu potřeby stanovení jednotných základních pravidel pro vzhled a umísťování prvků informačního systému ve veřejně přístupném prostoru pro cestující v železničních stanicích a železničních zastávkách a jejich následnou správu, definuje požadavky na uživatelsky funkční informační systém.

5) V období posledních pěti let firma STARMON intenzivně pracovala na rozšíření a vývoji svého informačního systému pro cestující (ISC). Díky tomu dnes disponuje vizuálním informačním systémem, který dokáže kompletně nabízet ze své produkce. Kromě řídící softwarové části to jsou koncové informační prvky na bázi LCD-TFT displejů a velkoplošné grafické LED tabule. Do vývoje naši pracovníci vložili své téměř 30leté zkušenosti s projektováním, instalací a údržbou ISC. Vytvořili tím komplexní produkt orientovaný nejen na cestujícího, ale také na správce a jejich potřeby. Poslední částí ISC z produkce firmy STARMON jsou velkoplošné zobrazovací tabule STARLIT, které byly vyvinuty na míru dle požadavků předpisů Správy železnic s.o. a navíc respektují poslední trendy vývoje v oblastí velkoplošných zobrazovačů. Tyto výrobky jsou přizpůsobeny potřebám udržujících pracovníků a zohledňují také vysoké nároky na funkčnost a design.

6) Přednáška je věnována přenosu informací prostřednictvím zařízení ITX10 účastníkům silničního provozu. Technologie byla provozně ověřena na dvou železničních přejezdech Správy železnic, s.o. v Pardubickém kraji. Na základě provozních zkušeností předneseme, kam dále se tento systém posunul.