Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Přihlášení

Rekonstrukce mostu v km 3,040 Ústí nad Labem západ - Ústí nad Labem - Střekov

Rekonstrukce mostu v km 3,040 Ústí nad Labem západ - Ústí nad Labem - Střekov

Druh akce
exkurze
Trvání
2 hodiny
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
AO všech profesí
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
Ing. Jiří Zima
Přednášející (pracoviště)
Ing. Petr Vakrčka, stavbyvedoucí Strabag Rail, a.s.
Hlavní odborné téma – program akce
1. Odborný výklad Ing. Petra Vakrčky (stavbyvedoucí Strabag Rail, a.s.)
2. Vlastní prohlídka stavby
3. Případné dotazy
Typ
B
Zpětná vazba – hodnocení účastníky (ano / ne)
Zpětná vazba – hodnocení účastníky ne
Souhlas se zpoplatněním
ANO

Jedná se o rekonstrukci stávajícího železničního mostu, která spočívá ve výměně nosných konstrukcí a rekonstrukce spodní stavby mostu, který překlenuje řeku Bílinu a ulici Střeleckou. Celková rekonstrukce také obsahuje zhotovení železničního svršku, spodku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Původní nosná konstrukce byla v kratším poli plnostěnná a v delším poli příhradová trámová s horní mostovkou. Uložení koleje bylo na dřevěných mostnicích. Navrženým stavem jsou dvě samostatné nové ocelobetonové nosné konstrukce pro delší a kratší pole mostu, tvořené dvěma plnostěnnými nosníky a spřaženou železobetonovou deskou. Je navrženo uzavřené průběžné kolejové lože. Pro vyjmutí původních nosných konstrukcí byl použit jeden z největších jeřábů v ČR LIEBHERR 1550. Jednalo se o zásadní krok v postupu výstavby, jelikož jeho provedení bylo nutné zkoordinovat s ostatními stavbami v Ústí nad Labem a také s orgány státní správy, jelikož došlo ke značnému omezení pro silniční dopravu. Delší ocelová konstrukce měla hmotnost necelých 90 tun a kratší pouze 20 tun. Demontované konstrukce byly po vyjmutí z mostního otvoru osazeny na silniční tahač a odvezeny na odkladnou plochu, kde došlo k rozpálení konstrukce. Opačným způsobem bude řešena i montáž nové ocelové konstrukce za použití stejného jeřábu. Dojde k sestavení ocelových konstrukcí na odstavné ploše, vodorovný přesun do místa zdvihu pod rekonstruovaný most a osazení do mostního otvoru. Účastníci exkurze uvidí stavební postup po osazení ocelové konstrukce, kdy se bude provádět podbednění mostovky a příprava na betonáž.