Spolehlivost datového provozu k zajištění provozu železnice
Klíčové slovo
Ing. Pavel Kosour, PROFiber Netvorking CZ, s.r.o.
Libor Ivánek, COM PLUS CZ, a.s.
Ing. Petr Vítek, KONTRON Transportation s.r.o.
Ing. Tomáš Přívozník
Ing. Ondřej Kovář, Starmon s.r.o.
Ing. Rudolf Toužín, DCOM
Přednášející: Mgr. Aleš Havlín, Bc. Ondřej Borovský, Správa železnic, GŘ O14
2. Monitoring optických sítí RFTM: Zajištění spolehlivé optické sítě pro kritické služby
Přednášející: Ing. Pavel Kosour, PROFiber Netvorking CZ, s.r.o.
3. Smart Monitoring
Přednášející: Libor Ivánek, COM PLUS CZ, a.s.
4. Diagnostika sítí GSM-R
Přednášející: Ing. Petr Vítek, KONTRON Transportation s.r.o.
5. Záznamové zařízení Redat 5
Přednášející: Ing. Tomáš Přívozník
6. Praktické využití inteligentních zobrazovacích systémů v prostředí železnic
Přednášející: Ing. Ondřej Kovář, Starmon s.r.o.
7. Koncová sdělovací zařízení od společnosti DCOM
Přednášející: Ing. Rudolf Toužín, DCOM
Seminář bude věnován:
1) Prednáška představí plánovaný přechod od technologie SDH k MPLS v prostředí Správy železnic. Správce a provozovatel představí a definuje technické specifikace, na jejichž základě budou budoucí dodavatelé těchto technologií postupovat při dodávkách, montážích a uvádění do provozu těchto systémů.
2) V rámci přednášky budou představeny diagnostické metody společnosti PROFiber Netvorking CZ. Bude přestavena reflektometrie a metody s ní spojené pro dohled optických sítí určených i pro kritické služby.
3) Přednáškou bude představen monitoring, tedy dohled sítě a možnosti směrování dat s sítích správy železnic v řešení společnosti COM PLUS CZ.
4) Sítě GSM-R jsou využívané pro bezdrátové spojení vozidlové a stacionární části systému ETCS v prostředí provozu Evropských vlakových zabezpečovačů. Ovšem nejenom pro zajištění komunikace pro ETCS jsou tyto sítě využívány. Pro účely zajištění vysoké spolehlivosti těchto sítí a zajištění kvalitního pokrytí sítě železnice je nutné provozovat kvalitní diagnostické nástroje. Diagnostické nástroje pro GSM-R představí společnost KONTRON.
5) Hlasové komunikace v oblasti řízení vlakového provozu je důležité dohlížet. Systém REDAT 5 je systémem, který dohlíží a elektivně zaznamenává hlasovou komunikaci výpravčích a dispečerů řídích vlakovou dopravu na území ve správě SŽ.
6) Inteligentní zobrazovací systémy jsou vyžadovány instalovat SŽ v železničních stanicích i železničních zastávkách. Společnost Starmon disponuje inteligentními zobrazovači umožňující cestujícím vyhledávat, prostřednictvím dotykových obrazovek, požadované informace. Systémy disponují jednak požadovaným vysokým rozlišením, ale umí i šetřit energii. Budou představeny inteligentní zastávky jako kompletní celek.
7) Společnost DCom představí koncová sdělovací zařízení vyvinuté pro potřeby SŽ z portfolia jejich společnosti.