STEPS 14 Navrhování vozovek pozemních komunikací
Pořadatel
Klíčové slovo
Důvod revize TP 170, nejdůležitější změny
Princip návrhu a posouzení vozovky (kap. 2)
Vstupní údaje pro návrh vozovky (kap. 3)
Návrh výběrem z katalogu vozovek (kap. 4, čl. 6.2, Příloha 1)
Návrh a posouzení vozovky výpočtem (kap. 5)
Příklady (kap. 7)
V posledních letech došlo k revizi návrhových metod pro vozovky v řadě zemí. Vzrostl počet těžkých vozidel a došlo ke změnám v rozložení jejich náprav. Zavádí se nové materiály, upřesňují se návrhové parametry materiálů stávajících, mění se některé požadavky a zkušební metody vlivem zavedení evropských norem. Současný předpis TP 170 pochází z roku 2004, takže rozhodnutí o jeho revizi bylo zcela oprávněné. Předpisu je navíc vytýkána jeho nepřehledná struktura a složitost, proto stěžejním cílem revize bylo dosažení lepší srozumitelnosti. Školení je zaměřeno na seznámení s novým předpisem jednoduchým způsobem tak, aby byly též pochopeny základní principy, na kterých je navrhování vozovek založeno.