STEPS 17 Environmentální kontext výstavby pozemních komunikací
Pořadatel
Klíčové slovo
• Potřeba kameniva pro výstavbu pozemních komunikací / řešení jeho nedostatku
• Vyhláška 283/2023 Sb., o stanovení podmínek, při jejichž splnění jsou znovuzískaná asfaltová směs a znovuzískaný penetrační makadam vedlejším produktem nebo přestávají být odpadem
• TP 150 - Údržba a opravy vozovek pozemních komunikací obsahujících dehtová pojiva
• TP 210 - Užití recyklovaných stavebních demoličních materiálů do pozemních komunikací
• Alternativní materiály v zemních pracích na stavbách pozemních komunikací
• Vhodná / nevhodná řešení pro zabudování vedlejších produktů a recyklovaných materiálů
• Uvádění výrobků z vedlejších produktů a recyklovaných materiálů na trh
V roce 2023 došlo k revizi nebo úpravě legislativy a také předpisů TP Ministerstva dopravy v oblasti opětovně využitelných a také alternativních materiálů pro stavbu vozovek. Podařilo se také dokončit studii zaměřenou na problematiku potřeby kameniva pro plánované dopravní stavby. Z této studie jednoznačně vyplývá, že potřebujeme změnit přístup a zaměřit se na efektivní využití ložisek stavebního kamene a ruku v ruce pracovat na kritériích pro opětovně použitelné materiály a recykláty. V roce 2023 jsme učinili několik důležitých kroků, které bychom chtěli na školení představit. V úvodní přednášce týkající se problematiky ESG bychom chtěli stručně nastínit, jaký by mohl být v budoucnu dopad nově definovaných opatření týkajících se udržitelnosti do silničního stavitelství a jestli jsou dosavadní realizovaná opatření dostačující.