Využití telekomunikační techniky na železnici
Klíčové slovo
Ing. Jiří Čejka, DPP
Ing. Petr Vítek, Kontron Transportation s.r.o.
Ing. Vladimír Kampík, AŽD Praha s.r.o.
Martin Kolka, TTC MARCONI
Ing. Jiří Raputa, BKE
Ing. Jiří Zelinka, RADOM s.r.o.
- Ing. Tomáš Ditrt, RCD Radiokomunikace a.s.
2. Zkušenosti z provozu radiových systémů v tunelech metra DPP
- Ing. Jiří Čejka, DPP
3. Zlepšení radiových signálů v osobní železniční dopravě
- Ing. Petr Vítek, Kontron Transportation s.r.o.
4. Použití FRMCS v železniční dopravě
- Ing. Vladimír Kampík, AŽD Praha s.r.o.
5. Technické novinky v oblasti komunikačních terminálů
- Martin Kolka, TTC MARCONI
6. Napájecí zdroje pro sdělovací zařízení firmy BKE
- Ing. Jiří Raputa, BKE
7. Využití systému C-ROADS ITX10 v železniční dopravě
- Ing. Jiří Zelinka, RADOM s.r.o.
1. Přednáška shrnuje informace o využití radiových systémů pro komunikaci složek IZS v nově budovaných tunelech SŽ. Problematika bude zaměřena na šíření signálů v prostorech nových tunelů SŽ, jejich parametrizaci včetně využití koncových zařízení těžících z uvedených parametrů.
2. Přednáška shrnuje informace o zkušenostech z využití radiových systémů ve stávajících tunelech metra. Problematika bude zaměřena na šíření signálů v prostorech metra s uvedením jejich dlouhodobých zkušeností při jejich parametrizaci.
3. V současné době společnost požaduje „být stále on-line“. Tomuto trendu odpovídají požadavky cestující veřejnosti i v prostředkách dálkové veřejné dopravy. Jak je tomu v současné době a jaké jsou moderní technické prostředky na zaručení dostupnosti rádiových signálů veřejných operátorů i přímo uvnitř drážních vozidel je předmětem této přednášky.
4. Přednáška na představující novinky v oblasti FRMCS, oblasti která se velmi rychle vyvíjí jak po technické stránce, tak po stránce legislativních požadavků EU.
5. Potřeby moderní komunikace pro řízení dopravy se neustále vyvíjí. Na to je potřeba reagovat jak v oblasti nasazování nového hardware, tak i v rozšiřování požadovaných vlastností řešení. Představíme si novinky v oblasti zapojovačů a komunikačních terminálů, včetně implementace nového mobilního komunikačního standardu FRMCS jako nástupce GSM-R.
6. Náhled do problematiky moderních řešení napájecích zdrojů pro napájení sdělovací techniky pro železnici.
7. Přednáška je věnována přenosu informací prostřednictvím zařízení ITX10 účastníkům silničního provozu. Technologie byla provozně ověřena na dvou železničních přejezdech Správy železnic, s.o. v Pardubickém kraji. Na základě provozních zkušeností předneseme, kam dále se tento systém posunul.