Zkušenosti s prováděním geotechnických konstrukcí
Druh akce
seminář + webinář
Trvání
3-4 hod.
Klíčové slovo
Určeno pro: cílová skupina (projektanti, studenti…)
odborná veřejnost
Počet bodů
1.0
Archiv
Ne
Přednášející (jméno)
Ing. Jindřich Řičica
Přednášející (pracoviště)
Ing. Radek Bernard, Ph.D.; Ing. Vít Svrčina
Hlavní odborné téma – program akce
GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ NOVÉ LINKY METRA D (úsek PANKRÁC – OLBRACHTOVA)
Výstavba nové linky Metra D byla zahájena 1. dubna 2022 a prakticky plynule navázala na doplňkový IG průzkum, který byl realizován od června 2019 do února 2022. Ražené tunely na stavbě trasy I.D metra v Praze, provozní úsek Pankrác-Olbrachtova, představují v oblasti přestupní stanice Pankrác velmi náročný stavební projekt, který je zařazen do nejnáročnější 3. Geotechnické kategorie staveb a geotechnických konstrukcí. Hlavním zhotovitelem stavby je sdružení Metro I.D zastoupené společnostmi Subterra, Hochtief CZ, Strabag a Zublin.
Geotechnický monitoring (dále GTM) v souvislosti s výstavbou pražského metra I.D, v úseku Pankrác – Olbrachtova, je prováděn především za účelem zajištění bezpečnosti realizovaných podzemních děl a ovlivněných objektů na povrchu, resp. celého dotčeného území intravilánu v Praze 4. Geomonitoring je zajišťován společností „KRTEK D Monitoring“ tvořený čtyřmi odbornými společnostmi, kde klíčovou roli vedoucího účastníka této společnosti plní SG Geotechnika a.s. (další členové společnosti jsou INSET s.r.o., GeoTec-GS, a.s. a PUDIS a.s.), a to smluvně pro Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciovou společnost.
V rámci přednášky bude představeno hlavní dělení výstavby metra D a nejkomplikovanější výzvy pro zainteresované účastníky výstavby včetně organizace GTM, ukázky výsledků GTM a jejich publikace/sdílení v on-line Informačním Systému Monitoringu (dále ISM).
GEOTECHNICKÉ KONSTRUKCE V DOPRAVNÍM A POZEMNÍM STAVEITELSTVÍ
Prezentace pojednává o zkušenostech s realizací geotechnických konstrukcí, prováděných na stavbách převážně pro investora Ředitelství silnic a dálnic. Bude představena postupná výstavba níže uvedených staveb, uvedeny problémy při realizaci jednotlivých staveb a jejich řešení.
Jedná se o postřehy ze staveb R6 (D6) Lubenec, obchvat; D1 modernizace úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov; Vsetín, rampa Mostecká; Pilotové založení – Automatizovaný sklad v Plzeňském Prazdroji; Účelová komunikace MSK Hvězda – Ovčárna, zajištění stability; Frýdek – Místek obchvat, II. Etapa; I/35 Hřebeč tunel, stabilizace násypu; I/19 Stříbrné Hory, sanace svahu.
Geotechnické konstrukce v dopravním a pozemním stavitelství:
Zkušenostech s realizací geotechnických konstrukcí, prováděných na stavbách převážně pro investora Ředitelství silnic a dálnic. Bude představena postupná výstavba níže uvedených staveb, uvedeny problémy při realizaci jednotlivých staveb a jejich řešení.
Jedná se o postřehy ze staveb R6 (D6) Lubenec, obchvat; D1 modernizace úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov; Vsetín, rampa Mostecká; Pilotové založení – Automatizovaný sklad v Plzeňském Prazdroji; Účelová komunikace MSK Hvězda – Ovčárna, zajištění stability; Frýdek – Místek obchvat, II. Etapa; I/35 Hřebeč tunel, stabilizace násypu; I/19 Stříbrné Hory, sanace svahu.
Výstavba nové linky Metra D byla zahájena 1. dubna 2022 a prakticky plynule navázala na doplňkový IG průzkum, který byl realizován od června 2019 do února 2022. Ražené tunely na stavbě trasy I.D metra v Praze, provozní úsek Pankrác-Olbrachtova, představují v oblasti přestupní stanice Pankrác velmi náročný stavební projekt, který je zařazen do nejnáročnější 3. Geotechnické kategorie staveb a geotechnických konstrukcí. Hlavním zhotovitelem stavby je sdružení Metro I.D zastoupené společnostmi Subterra, Hochtief CZ, Strabag a Zublin.
Geotechnický monitoring (dále GTM) v souvislosti s výstavbou pražského metra I.D, v úseku Pankrác – Olbrachtova, je prováděn především za účelem zajištění bezpečnosti realizovaných podzemních děl a ovlivněných objektů na povrchu, resp. celého dotčeného území intravilánu v Praze 4. Geomonitoring je zajišťován společností „KRTEK D Monitoring“ tvořený čtyřmi odbornými společnostmi, kde klíčovou roli vedoucího účastníka této společnosti plní SG Geotechnika a.s. (další členové společnosti jsou INSET s.r.o., GeoTec-GS, a.s. a PUDIS a.s.), a to smluvně pro Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciovou společnost.
V rámci přednášky bude představeno hlavní dělení výstavby metra D a nejkomplikovanější výzvy pro zainteresované účastníky výstavby včetně organizace GTM, ukázky výsledků GTM a jejich publikace/sdílení v on-line Informačním Systému Monitoringu (dále ISM).
GEOTECHNICKÉ KONSTRUKCE V DOPRAVNÍM A POZEMNÍM STAVEITELSTVÍ
Prezentace pojednává o zkušenostech s realizací geotechnických konstrukcí, prováděných na stavbách převážně pro investora Ředitelství silnic a dálnic. Bude představena postupná výstavba níže uvedených staveb, uvedeny problémy při realizaci jednotlivých staveb a jejich řešení.
Jedná se o postřehy ze staveb R6 (D6) Lubenec, obchvat; D1 modernizace úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov; Vsetín, rampa Mostecká; Pilotové založení – Automatizovaný sklad v Plzeňském Prazdroji; Účelová komunikace MSK Hvězda – Ovčárna, zajištění stability; Frýdek – Místek obchvat, II. Etapa; I/35 Hřebeč tunel, stabilizace násypu; I/19 Stříbrné Hory, sanace svahu.
Geotechnické konstrukce v dopravním a pozemním stavitelství:
Zkušenostech s realizací geotechnických konstrukcí, prováděných na stavbách převážně pro investora Ředitelství silnic a dálnic. Bude představena postupná výstavba níže uvedených staveb, uvedeny problémy při realizaci jednotlivých staveb a jejich řešení.
Jedná se o postřehy ze staveb R6 (D6) Lubenec, obchvat; D1 modernizace úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov; Vsetín, rampa Mostecká; Pilotové založení – Automatizovaný sklad v Plzeňském Prazdroji; Účelová komunikace MSK Hvězda – Ovčárna, zajištění stability; Frýdek – Místek obchvat, II. Etapa; I/35 Hřebeč tunel, stabilizace násypu; I/19 Stříbrné Hory, sanace svahu.
Typ
B
Zpětná vazba – hodnocení účastníky (ano / ne)
Zpětná vazba – hodnocení účastníky ne
Souhlas se zpoplatněním
ANO
Seminář/webinář se bude skládat ze dvou přednášek:
Geotechnický monitoring při výstavbě nové linky metra D (úsek PANKRÁC – OLBRACHTOVA) - Ing. Radek Bernard, Ph.D.
Geotechnické konstrukce v dopravním a pozemním stavitelství - Ing. Vít Svrčina